" 10 TAHUN LAGI MELAYU AKAN HILANG KUASA " - TUN MAHATHIR

LAHAD DATU : WIRA NEGARA ?








Gambar ini kerap kedapatan di beberapa laman sosial yang menunjukkan seolah olah ianya askar Malaysia yang terkorban di Lahad Datu. Persoalannya, adakah ianya Hero Negara ? Sukar nak dipastikan. Ini adalah kerana di kebanyakan negara di Asia menggunakan seragam berceloreng yang hampir sama. Begitu juga di negara negara Amerika Latin.

Walaubagaimanapun, sebagai rakyat Malaysia yang bertanggungjawab, kita tidak sepatutnya mengeluarkan sesuatu berita yang tidak dapat dipastikan kesahihannya. Hormatilah keluarga si mangsa.


Lagipun pihak Polis Malaysia telah pun mengeluarkan kenyataan yang mengatakan tiada kebenaran ke atas mana mana gambar anggota tentera yang diperlakukan dengan kejam. Klik sini 







IF LISTEN TO UNNECESSARY NEWS PEOPLE WILL GET REALLY PANIC. FOLLOW THE @PDRMsia TIMELINE ABOUT THIS 




Published with Blogger-droid v2.0.10

2 comments:

  1. Ambik kesempatan nak jadi wartawan ke atau nak glamor.. empunya blog ni pon satu....hormati si mati...Best ker tayang2 gambar si mati mcm ni...mcm mana kalau ianya falili kamu sendiri???

    ReplyDelete
  2. Ini celoreng tentera thailand...nampak tak penutup muka warna hijau terang sebelah mayat tu....tentera thailad yang pakai penutup muka macam tu!!

    So...tolong jangan percaya..

    ReplyDelete