" 10 TAHUN LAGI MELAYU AKAN HILANG KUASA " - TUN MAHATHIR

Bukit Kepong : Mat Sabu Mengadap Karpal




Pada sidang media di Kota Bharu, Mat Sabu memaklumkan akan pergi mengadap Karpal Singh bagi menerangkan isu berkenaan pejuang kemerdekaan.


Nampaknya takut jugak Si Mat Sabu ni kat Karpal Singh. Kih 3x. Inilah mentality orang PAS sebenarnya. Mereka memang tiada kekuatan sendiri dalam menghadapi sesuatu isu, sentiasa tunduk kepada DAP.


Isu arak di Kelantan contohnya, PAS Kelantan sanggup menambah kouta lesen arak apabila didesak oleh persatuan peniaga cina.

“ Selepas lebih 10 tahun perlaksanaan berjalan, masyarakat bukan Islam telah memohon supaya ditambah bilangan premis mereka yang dibenarkan menjual arak kerana bertambahnya kependudukan masyarakat bukan Islam terutama di bandar Kota bharu. Kerajaan telah menyemak balik dan akhirnya meluluskan penambahan koata selepas perundingan yang agak memakan masa kerana ketelitian termasuk soal – soal penyalah gunaan yang dilaporkan oleh pihak berkuasa tempatan. “ – Nik Abduh Nik Aziz (Ahli Majlis Perbandaran Kota Bharu)

Kes arak di Selangor pun mereka terpaksa akur dengan Si Ronnie Liu.


Bayangkan jika puak pakatan ni memerintah Malaysia kelak dengan DAP menguasai hampir keseluruhan kerusi parlimen berbanding PAS…. bukan saja tanah akan tergadai, agama pun entah ke mana !!!


No comments:

Post a Comment