" 10 TAHUN LAGI MELAYU AKAN HILANG KUASA " - TUN MAHATHIR

SETAN2 DALAM PAS DAH MULA PASANG API !!!



Satu perkara paling menarik dalam PAS ialah betapa efektifnya dan cepatnya SETAN-SETAN di dalam parti tersebut bekerja. Kerja mereka tidak lain dan tidak bukan ialah mencari jalan bagaimana hendak menyingkirkan Abdul Hadi Awang dan Nasharuddin Mat Isa daripada jawatan Presiden dan Timbalan Presiden PAS. Walau atas apa isu sekalipun, apabila tidak menyebelahi PAS, maka kedua-dua orang ini akan dipersalahkan. Dan akhir sekali mereka akan mengeluarkan perkataan yang dianggap antara yang paling keramat dalam PAS iaitu UG atau KERAJAAN PERPADUAN(G).

Masalah PAS Kelantan dan PAS Terengganu yang berebut kepimpinan utama sudah terlalu lama. Sekalipun cuba dinafikan dan cuba dilakonkan dengan penuh yakin, keretakan antara PAS Terengganu dengan PAS Kelantan sememangnya boleh dilihat dengan mudah. Apatah lagi, PAS Terengganu hanya mampu memegang Terengganu selama sepenggal berbanding PAS Kelantan menerusi Nik Abdul Aziz yang telah memegang Kelantan semenjak dari tahun 1990 lagi.

Justeru, ramai yang melihat PAS Kelantan lebih dominan dan lebih hebat berbanding mana-mana PAS di seluruh Malaysia. Kiblat PAS diarahkan ke Kelantan atau lebih tepat lagi ke Pulau Melaka. Tokoh-tokoh dari Kelantan dinaikkan dan sebarang kaitan dengan Terengganu segera diputuskan. Bahkan pada masa yang sama, kempen-kempen untuk memburuk-burukkan PAS Terengganu berterusan.

Lebih sakit hati lagi apabila Abdul Hadi Awang melantik Mustafa Ali sebagai Setiausaha Agung PAS... satu negeri, satu team, dan satu kepala... sesuatu yang sebenarnya sangat tidak digemari oleh PAS Kelantan kerana tindakan sebegitu hanya akan menyebabkan tokoh-tokoh dari Kelantan tidak dipandang.

Apabila keputusan beberapa pilihanraya kecil diumumkan dan PAS kalah dengan majoriti besar kepada UMNO, maka sekali lagi desakan dan laungan agar Presiden dan Timbalan Presiden PAS digantikan kembali bergema.

Masing-masing menyalahkan Abdul Hadi Awang dan Nasharuddin Mat Isa sebagai punca kepada kekalahan PAS. Dan yang paling menariknya apabila mereka bertindak pantas sebelum mana-mana pihak menyalahkan Nik Abdul Aziz dan barisan kepimpinan PAS yang sebenarnya tidaklah PAS tetapi lebih kepada DAP dan PKR.

Sedangkan apa yang berlaku di akar umbi ialah, kekalahan PAS lebih banyak disumbangkan oleh Nik Abdul Aziz Nik Mat dan 'kawan-kawannya'. Yang perlu diubah dalam kepimpinan PAS adalah Nik Abdul Aziz dan 'konco-konconya' yang terlalu berkiblatkan kepada DAP dan PKR.

Sukar sangatkah PAS hendak menghilangkan pengaruh Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang yang melekat di tubuh badan Nik Abdul Aziz? The Flying Kick

No comments:

Post a Comment