" 10 TAHUN LAGI MELAYU AKAN HILANG KUASA " - TUN MAHATHIR

INSIDEN DI KUBUR ARWAH USTAZ AZIZAN






Kubur mengingatkan kita tentang mati. Rasa2 nya orang PAS lebih maklum akan hal ini. Maklumlah, pengikut Nik Aziz. Tetapi kalu kita lihat peristiwa semasa pengebumian Arwah Bekas MB Kedah tempohari, ternyata pengikut Nik Aziz nih tidak menghayati ajaran agama.



Nabi Muhammad saw menuntut kita menziarahi kubur, mengiringi si mati, supaya memberi kesedaran kita juga akan ke sana sampai masanya.



Apa salahnya Tun M, Mukhriz dan lain2 pemimpin UMNO menziarah pengebumian Arwah Ustaz Azizan ?  Kehadiran mereka ini telah dicemuh, dimaki oleh penyokong2 PAS sehingga Tun dan rombongannya terkebil2, sedih dengan perangai puak2 yang mengaku Islam.  Dah jadi macam berok pulak diorang ni. Kat kubur pun nak berpolitik.






Tun M tersangat ingin menziarahi kerana arwah merupakan sahabat baiknya.
 
" Walaupun daripada parti lain, kita tak kira, sahabat tetap sahabat, politik tetap politik. Hubungan saya baik dengan dia.  Beliau tak keterlaluan, sanggup berbaik-baik, sanggup cuba luluskan permintaan orang ramai tanpa kira parti. Dia juga seorang yang pegang kuat pada ajaran Islam yang sebenar dan tak pernah menyeleweng," kata Tun.


No comments:

Post a Comment