" 10 TAHUN LAGI MELAYU AKAN HILANG KUASA " - TUN MAHATHIR

Sultan Urges People To Count Blessings



" Let's avoid conflicts and misunderstanding and forgive each other, think about the future of our families in the more challenging world, We should be thankful and pray for happiness and perform our obligations to Allah and get blessings as well as rewards from Allah " - The Sultan of Kelantan




Ucapan Sultan Kelantan semasa perutusan Aidil Adha baginda tempohari. Wajar sekali tuanku memberikan peringatan kepada rakyat memandangkan sekarang ini perpecahan di kalangan melayu begitu kritikal sekali.


Disebabkan idealogi politik yang berbeza, rakyat sanggup berpecahbelah. Kebimbangan yang sama juga pernah diluahkan oleh Tun M sebelum ini.


Usaha untuk menyatukan melayu pernah dilakukan oleh DS Najib dengan kerjasama Sultan Trengganu sebelum ini melalui kerajaan perpaduan, namun telah ditolak Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat.


Mungkin sekarang adalah masa yang sesuai bagi Nik Aziz dan pengikutnya menilai akan kata2 tuanku yang mahukan rakyatnya saling memahami dan maaf memaafi antara satu sama lain. Kita perlu bersyukur dengan apa yang dinikmati sekarang.


Semoga Nik Aziz bangkit dari lena tidur dan sudah2 lah dok syok sendiri.


No comments:

Post a Comment