" 10 TAHUN LAGI MELAYU AKAN HILANG KUASA " - TUN MAHATHIR

Penduduk Bukit Kepong Wajar Bangkit Menentang Mat Sabu Yang Menjadi Barua DAP






“Kata-katanya tidak boleh dimaafkan. Saya ketika itu berusia empat tahun, menyaksikan sendiri arwah bapa berusia 29 tahun, cedera parah terkena tembakan di badan. Saya juga melihat ibu, Fatimah Ya’aba, mengambil alih mengangkat senjata sehingga dia terbunuh ketika berbalas tembakan dengan komunis. Adik lelaki saya berusia dua tahun juga mati tertembak. “


Kenyataan dipetik dari Berita Harian oleh seorang mangsa, Jamilah, yang enggan menemui Mat Sabu yang berkunjung ke rumahnya di Bandar Baru Uda. (Padan muka Mat Sabu. Kalu aku jadi Jamilah, aku mintak Mat Sabu tonggeng, lepas tu sumbat meriam buluh kat dalam bontot dia)


Sebagai rakyat Malaysia yang cintakan negara, lebih2 lagi mereka yang mempunyai keluarga yang terlibat secara langsung dengan peristiwa berkenaan akan sedih dan terguris perasaan bila mendengar ucapan biadap Mat Sabu yang menidakkan pengorbanan keluarga mempertahankan tanahair dari serangan komunis.


Mereka sanggup berkorban nyawa sendiri dan keluarga dari melihat negara ini ditadbir oleh komunis.


Ini adalah maruah keluarga, pengorbanan mereka yang tersayang tidak sedikitpun dihargai malah dihina sehina2 nya…


No comments:

Post a Comment